Päivän Sana | Syntiongelma

Eräs asia, jonka vaarallisuudesta meitä ihmisiä pitää muistuttaa aivan samoin kuin heikkojen jäiden vaarallisuudesta syksyin ja keväin, on synti, joka meitä painaa. Ja se hukuttaa aivan upoksiin asti, jos emme löydä siihen pelastusta. Se ei poistu sillä, että se lakaistaan maton alle niin, että siitä ei puhuta.

Tämä syntiongelmamme on kuitenkin jo ratkaistu, mutta useimmat meistä eivät tiedä sitä tai eivät välitäkään tietää.

Nimittäin Jumala on tämän asian ratkaissut meidän puolestamme jo noin 2000 vuotta sitten.

Se ratkaistiin Golgatan keskimmäisellä ristillä. Sieltä Jeesus huusi: "Se on täytetty!"

Hän vuodatti pyhän ja puhtaan verensä meidän syntiemme edestä, ja näin hän maksoi meistä lunastusmaksun.

Jumala sovitti meidät itsensä kanssa, ja näin sen lisäksi, että Hän on meidän Luojamme, Hän on myös meidän lunastajamme ja pelastajamme.

Jeesus sanoo meille, tämänkin ajan ihmisille: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."

Tämä on juuri se ilosanoma, jota kristityt ovat kautta aikojen, ensimmäisistä Jeesuksen opetuslapsista lähtien, julistaneet ihmisille.

Miksi tätä asiaa on niin vaikea uskoa omalle kohdalle, ja miksi siitä on vaikea myös kertoa? Sitä, että Jumala sovitti meidät itsensä kanssa?

Helposti nyt kysytään, että mistä minun sitten pitää tehdä parannus. Tähän "kategoriaan" me luettelemme asioita ja jaamme ne pieniin ja suurempiin synteihin. On olemassa varsinaisia tekosyntejä, mutta myös mielen synnit ovat vaarallisia. Muun muassa katkeruus toista ihmistä kohtaan voi synnyttää meissä monenlaisia muita tunteita ja aiheuttaa edelleen välien katkeamista, hylkäämistä ynnä muuta. vieläkin pahempia asioita.

Raamattu sanoo yksinkertaisesti sen asian, että "kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." ( Room.3.23)

Ihmisen luodessaan Jumala asetti meihin omantunnon, jonka kautta hän meille puhuu. Myös Sanansa (Raamatun) kautta hän puhuu meille, ja myös meitä ympäröivä luonto kertoo meille Jumalan suurista teoista.

Kuullessamme Hänen äänensä kutsuvan meitä, ei kuljeta ohi etsikkoaikamme vaan vastataan hänen kutsuunsa.

Jumala on meitä lähellä Pyhän Hengen persoonassa, me voimme aina rukoilla, ja Hän kuulee meitä. Rukous on yksinkertaisesti puhetta Jumalalle. Muistetaan, että meillä on elävä ja rukouksia kuuleva Jumala.

Kirjoittaja on Kuhmalahden helluntaiseurakunnan jäsen.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut