Kukapa osasi arvata

Kalevi Hämäläinen on FM ja eläkkeellä oleva vakuutusjohtaja.

Luin päivän sanomalehteä, missä muuan ikäihminen valitti, ettei pankeista ja virastoista saa enää henkilökohtaista palvelua, kuten ennen. Kaikki asiat pitää hoitaa ns. netin kautta. Puhelimenkin avulla on tuiki mahdotonta saavuttaa asiasi tuntevia toimihenkilöitä. Etkä junaankaan voi enää ostaa matkalippua asemahallissa luukun takana istuvalta ystävälliseltä lipunmyyjältä, vaan se on tilattava netistä. Vain netin avulla voit päästä myös lääkäriin ja teatteriin. Laskut ja monet tärkeät tiedotteet tulevat nettiin. Sen vuoksi tarvitaan tietokone ja taito sen käyttämiseen. Yhteydenpito ystäviin vaatii kännykän, koska vanhat puhelinlinjat on aikoja sitten purettu. Auton pysäköintiä ja käteisen rahan saamista varten tarvitaan pankkikortti. Pysäköinti on taajamissa kaikkialla maksullista ja sitä valvotaan pysäköintimittareilla, jotka ovat paikkakunnittain erilaisia. Eräissä liikkeissäkin ostokset voi maksaa vain pankkikortilla.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Keski-Hämeen sisällöt.

Tilaa 1 kk 1 € Tilaa 3 kk 4 €/kk Olen jo tilaaja